2019年8月9日星期五

工作的真正目的是什么?

作者:夜息


1楼的回答很靠谱。因为钱的确可以满足自己很多物质欲望,但是钱真的是终极追求吗前段时间和一个朋友A聊天(刚到不惑之年,经营着一家年销售数十亿的公司,白手起家那种)我: A总,你像我这个年纪的时候,对物质的追求是怎么样的,我发现现在自己丧失进步的动力了。

A:小陈啊,你现在这么年轻怎么会没追求了呢,我在你这个年龄的时候,还是干劲十足的。反正你有多少钱我不太清楚,但是你这个年纪我已经有几百万的存款,并且认识的人比你要多很多。年轻我也喜欢好吃好喝,好车美女,唱歌按摩都少不了我,但是现在对这个已经越来越没兴趣了,现在就算在我面前放10个比基尼美女,我一点反应都没有。每次出去吃饭喝酒唱歌,回到家仔细想想好像也没什么意思。但是现在你要让我一天不工作,我就难受,而且每次只要我一放松,公司总会出事,巧的很。现在公司这么多人,我要让他们都过得高兴,咱们在行业内独创的很多东西,几乎都是领先全行业。哪怕我一段时间再苦再忙,但是最后东西做出来了,我就高兴的很。

我:(流冷汗,呵呵)再好的房子车子女人,只要花钱都可以拥有的,但是有些是不是靠钱就能做成的。

A:是的,所以我现在成天就在琢磨产品和人,怎么把产品和人这两样搞好了,哪怕突然有一天公司倒闭了,大不了我再带领着一帮兄弟从卖东西做起来。我:其实你现在想做的事情,是别人都做不到,全世界就你能做,对吗?A:对,就是这么个意思,现在物质享受对我来说是无所谓的。我希望这个世界,会因为我而有所不同。梦想还是要有的,万一有一天实现了呢。

3 条评论:

  1. Do you need to increase your credit score?
    Do you intend to upgrade your school grade?
    Do you want to hack your cheating spouse Email, whatsapp, Facebook, instagram or any social network?
    Do you need any information concerning any database.
    Do you need to retrieve deleted files?
    Do you need to clear your criminal records or DMV?
    Do you want to remove any site or link from any blog?
    you should contact this hacker, he is reliable and good at the hack jobs..
    contact : cybergoldenhacker at gmail dot com

    回复删除

  2. I invested $1,000 worth of bitcoins and got a returns of $14,000 worth of bitcoins within fourteen business working days.
    Why wasting your time looking for a loan? When there is an opportunity for you to invest with $1,000 worth of bitcoins and get a returns of $14,000 worth of bitcoins within fourteen business working days. Contact him via: (davidryer69@gmail.com) now, He's a good trader and he works with a good and reputable company where they recover lost funds from gambling and those so called fake brokers for clients, for more information if interested on how you can earn big with just a little amount and also recover your lost funds from gambling and also those so called fake brokers. Contact him with the Email above.

    回复删除
  3. I can’t say much but with my experience through divorce, I had no one until I met hackingsetting50@gmail.com online then I contacted him, surprisingly he helped me hack into my partner's phone and all his social media platforms and i can now access everything and even documented and printed stuffs to show as evidence , now I’m happy with my kids and working for Riches. I hope this helps anyone in need.

    Thanks.

    回复删除

注意:只有此博客的成员才能发布评论。

Also Read: